joi, 19 noiembrie 2015

Soarecii de hypermarket, soarecii de Kaufland

Intentionasem la un moment dat sa scriu cate ceva din experienta mea de cumparatoare de supermaket/hypermarket, de unde si ce cumpar de obicei, ce mi se pare fain si ce nu. Bine, intr-un context mai vesel, pe fundal de muzica misto, asa cum se difuzeaza la Kaufland, de exemplu. Iata ca ma simt nevoita sa o fac in alt context :). Nu-i bai. De fapt, e destul de aiurea sa povestesc despre asta pe blogul meu de mancare, dar alt spatiu online nu am si vreau sa ramana informatia intr-un colt de internet.

Sambata dimineata, 14 noiembrie, am fost la Kaufland pentru cumparaturile de final de saptamana. Ca de obicei. Cantaream niste legume si aud, intamplator, o discutie intre doi angajati, in spatele meu. Unul ii spunea celuilalt sa fie mai atent, sau asa ceva, asa ca intorc si eu capul sa vad la ce. Sa fiu si io mai atenta :). Vad niste borcane de ceva zacusca cu ciuperci, spatiu gol pe raft si bilute negre, undeva mai in spate pe raft. Mno, ia uite, shit, zic io in gandul meu. Fix asa, excremente de soarec. Soc, groaza, da-o naibii de treaba. Zic, poate mi se pare, ca, na, eu sunt mioapa. Eram cu lista, ca de obicei, colegu' ma tot intreba ce scrie pe lista. In fine, ma duc la zona de boabe - linte, fasole, naut. Pungi sparte, aruncate aiurea pe rafturi si bilute negre. Shit & fuck. Eu nu sunt neaparat sensibila, dar incepuse sa mi se faca un soi de greata, asa. In orice caz, eram descumpanita. Mergem mai departe, colegu' tot insista sa tai chestii de pe lista. Bine, hai. Eu, fiind suficient de cretina, ii tot zic, ai vazut, e asa cum pare? Da. Am inceput sa ma uit pe jos, pe unde calc. Erau bilute inclusiv la zona de detergenti, pe sub rafturi, pe langa rafturi. Cred ca sunt si azi, la ora la care eu tastez acest text :). Pe mine nu ma intereseaza cate sunt, pe mine, ca si clienta, ma intereseaza ca ele exista. Degeaba dai cu mopu' alene printre rafturi. Btw, nu stiu cine a invenatat mopu' ala clasic, cu multe ate, mie mi se pare o porcarie. Habar nu am ce e printre produse, printre cele asezate in spate pe rafturi, ca ei pe acolo se misca. Nici nu mai vreau sa stiu. Am finalizat cumparaturile, am ajuns acasa, am spalat, ca de obicei, tot ce era de spalat inainte de depozitare si cam asta a fost. Chestia cu spalatul ambalajelor nu e vreo culme a igienei, e un minim pe care-l poate face oricine. Poate sunt persoane care se grabesc si n-o mai fac.

Am scris pe Facebook despre chestia asta si mi-a raspuns Andreea de la Kaufland. Nu stiu cine e Andreea, dar mi-a raspuns. Puteti citi tot ce s-a scris aici.

Marti am fost din nou la Kaufland. Bilutele erau cam tot pe acolo, am trecut pe la zonele cu pricina. Produsele pareau un pic mai randuite. Doar la fasole n-au prea reusit. Poze aleg sa nu postez aici, ca ar fi un pic prea mult pentru spatiul asta dragut :). In rest, la fel, pungi sparte, boabe imprastiate. Stiti, daca ti se caca soarecii pe raft, pe marfa, pa langa marfa, un minim pe care-l poti face e sa stergi raftul in intregime. Asta probabil ca presupune sa dai jos toate produsele. E complicat, intr-adevar. Pe de alta parte, te poti gandi ca ei oricum fac mizerie in continuare si n-are rost.

Aseara imi raspunde pe Facebook Andreea, spune ca s-a facut deratizare. Trec azi pe la magazin. Lume destul de multa. Imediat cum intri, pe stanga, o doamna parea ca sterge rafturile alea pe care stau conserve de fructe sau ce sunt. Multe bilute pe jos, langa raft, foarte multe, o gramajoara :). Altfel, da, pare ca se face ceva. Pe la zona de ulei parea ca s-au implicat mai vizibil :). La fasole, insa, tot n-au reusit :))). Nu am fost neaparat teribil de atenta, toate astea se pot vedea din mers, daca stii pe unde sa te uiti.

Acuma, sa lasam la o parte gluma, zic. Cumparam de la Kaufland de multi ani, nu mai stiu de cand, exact. Pentru ca e la nici 10 minute de mine si pentru ca le au pe toate, adica am de unde sa aleg. Sunt lucruri pe care le cumpar de la Billa si Penny, dar destul de putine. E si un Profi, unde am impresia ca nu gasesc nimic din ce am eu nevoie, in afara de ciocolata si chips-uri. O data pe luna ajung la Auchan. Eu nu am sesizat aspectu' cu soarecii pana acum. Eu pot sa-mi asum ca sunt o cretina deosebita. Pentru ca realmente nu m-am uitat nici pe jos, nici pe rafturi sau altundeva, sa vad daca e rahat de soareci sau mai stiu eu ce. Pentru ca pur si simplu nu obisnuiesc sa cumpar borcane de zacusca sau alte produse din zona respectiva. Am auzit povesti, imi pot imagina ca sunt soareci in magazine, in spate, cum ar veni. La ei, nu-mi dau seama la ce s-a ajuns. In mod paradoxal, nu am avut probleme cu produsele cumparate. Am cumparat de la acest magazin cam toate bazicele, cu niste exceptii. Legume, fructe, carne, lactate, dulciuri, detergenti, cosmetice mai putin. Spre deosebire de supermarket-urile din zona, la ei legumele si fructele sunt in regula cam de fiecare data. In sensul ca nu vezi ce se poate vedea la Billa, de exemplu. Si, de regula, parea ordine in magazin. Eu, cand mergeam, mergeam de obicei cu lista si ma duceam fix la produsele de care aveam nevoie, mai mult grabita. Nu am apucat sa ma vad cu vreun soarec. Daca cititi conversatia de pe Facebook, o sa vedeti ca o prietena chiar a lasat unul in viata :). Doamnele de la vitrina asistata sunt ok, oamenii de la casa sunt ok. Fetele, ca sunt mai mult fete, sunt de treaba. Nu prea stiu ce sa mai zic, ca mi-e cam lehamite de subiect. Si, na, tre' sa ma reorganizez cu cumparaturile :). Acuma, habar n-am ce fac ei in continuare, da' lumea o sa tot cumpere, mai ales ca vin sarbatorile. Eu le doresc succes. Soarecii sunt si ei ca Bruce Willis, mor greu spre deloc :). Asta daca i-ai scapat de sub control. Daca nu-ti iei masuri, zilnic. Nu ma pricep, ma gandesc doar la cat e spatiul ala de mare, la ce urme am vazut si la ce facilitati au soarecii acolo. Mno, ideea e ca tre' sa fim muuuuult mai atenti decat suntem de unde cumparam, si nu doar la etichete. Si gata cu povestea, larevederepa, pana una, alta. Posibil ca o sa mai trec pe la Kaufland. De principiu, pentru actualizari :). Tre' sa tineti cont ca am scris textu' asta destul de relaxata fiind si suficient de amuzata-detasata.

Ceea ce va rog este sa distribuiti acest text, in scop pur informativ. Desigur, daca vi se pare util. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu