joi, 28 martie 2013

Pateu de casa

L-am facut altfel decat il fac de obicei (de obicei, doar cu ceapa si untura de gasca/rata, uneori nici usturoi nu pun), adica am pus si niste chestii de porc. Sa semene cumva cu ala de cumparat. Am facut pateul din 570 g de ficat de pui, cat era in pachet, 50 g de soric si 50 de g de slanina afumata, 2 cepe mari, 2 catei de usturoi si variate condimente. Slanina am taiat-o fasii subtiri, la fel si soricul. Asta e bine sa fie taiat cat mai fin, ca sa fiarba cum trebuie. Eu n-am vrut sa-l fierb in prealabil. Am pus slanina in cratita incinsa si am lasat-o sa sfaraie pana si-o lasat suficienta grasime, apoi am adaugat soricul si dupa el, ficatul. Le-am invartit in oala pana si-o schimbat ficatul culoarea, adica s-o albit. Dupa aia am pus ceapa taiata solzi, condimente (aici, fiecare cu ce prefera, eu am pus si marar, si cimbru, ardei f. iute, dafin, care trebe scos inainte sa pasati, maghiran, boia etc., foarte putin din fiecare). Am lasat toate astea sa fiarba 30 - 40 de minute la foc foarte mic, cu capac, n-am mai adaugat nici un fel de lichid. Ceapa lasa zeama, ficatul lasa si el zeama lui, untura este destula de la slanina. Pe final, mi-am adus aminte de ardei si am pus o felie de kapia maruntita si usturoiul. Desigur, am pus si sare, sa nu cumva sa creada cineva. Pot zice ca asta-i cel mai fain pateu de pana acuma. 






Dupa ce sta la frigider, devine vag gelatinos, ca ala cumparat. Eu n-am taiat soricul suficient de fin si nici n-a avut vreme sa se inmoaie bine de tot, au mai ramas bucatele care se simt, dar mi se pare chiar mai fain asa. 

Alfel, am inceput sa citesc bloguri. Eu citesc numai cateva de regula, in rest, ma plictisesc si se vede din poze ce si cum la majoritatea. Eu am mai zis ca sunt pe langa, si chiar sunt. Asa un limbaj au astia, in afara de faptu' ca se tot pupa reciproc. Si eu faceam compuneri misto inca din clasa I. Bine, nu toti, da' parca se iau unu' dupa altu', cumva, sau poate ca mi se pare mie. De fiecare data cand intru pe un anume blog delicat, numar semnele de exclamare din postare. Am numarat 24 sau asa ceva numa' intr-o postare. La ultima avea mai putine, ca era scurta. Nu am inteles de unde atata entuziasm sau ce o fi.

Lasand gluma la o parte, luati de faceti pateu, in loc sa dati crenvursti la copii. O zis C. ca asta-i singura chestie ce-i lipseste pateului meu, rozul gandacesc. 

8 comentarii:

  1. Pai data viitoare pune-i ceva sfecla sa fie si roz :D. (in ultima postare, care-i scurta, am numa un semn de exclamare, deci poate nu de mine zici :)) ).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iaca nu m-am gandit la sfecla :) le numar numai pe alea, de pe blogul ala :). asa, de curioziatate.

      Ștergere
  2. Eu gatesc tot timpul acasa.Stiu sigur ce mananc si cu aceasta ocazie reusesc sa-i impresionez si pe cei dragi.Imi plac in special mancarurile traditionale, cele gatite cu produse de la tara.Intamplator am dat de un site cu aceste produse care iti face livrarea la domiciliu http://www.produsedelatara.ro

    RăspundețiȘtergere
  3. nu am avut curaj sa incerc pateul de casa..dar vazand reteta la tine parca m-as incumeta!!

    RăspundețiȘtergere
  4. da ce-mi place!
    am ficat la congelator,acu-l scot şi maine fac şi io.

    RăspundețiȘtergere
  5. 1@ sub nici o forma ficatei din comert(se stie ca ficatu este un filtru!!)
    2@ capat de ficat de vitel daca nu de tara e bun si ala de kaufland,oricum nu de pasare!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu am de unde de la tara. ala de porc o fi bun ?:)

      Ștergere