miercuri, 13 februarie 2013

Strudel cu mere

Am intins si eu foaia, pana la urma, cum se face, pe masai (fata de masa) infainat, ca la buna acasa. Am mai avut o tentativa sau doua, dar n-am avut rabdare sa se hodineasca aluatul si nu l-am putut intinde cum trebuie. Acum l-am lasat o ora, s-a intins fain de tot.

Pentru aluat am folosit: 330 g faina (ungureasca, de 550), 3 lg-uri ulei, 1 galbenus, 200 ml apa, 1 lg-ta otet, un praf de sare. Pentru umplutura, sa aveti 1 kil, 1 kil si 200 de mere, cantarite dupa ce or fost curatate. Eu am avut si ceva stafide pe langa. Am avut un aluat molcut, pe care l-am framantat vreo 10 minute, pentru un rezultat cat mai misto. Eu am obiceiul sa-l trec dintr-o mana intr-alta, devine fin si se lucreaza usor cu el. Cum spuneam, l-am lasat sa stea o ora la temperatura camerei, uns cu ulei, in vas acoperit. Dupa aia l-am impartit in 2 bucati. Am intins mai intai cu sucitorul foaia, apoi am tras bland de ea pana o devenit transparenta, stiti voi cum se face. Cand n-o mai mers s-o intind, am stropit-o cu ulei, am taiat marginile, am pus umplutura si am rulat, cu ajutorul masaiului. Merele taiate in bucati nu prea mari le-am calit cu zahar brun si unt, scortisoara, rom, cat sa ramana intregi. Am adaugat si o lingurita de amidon la sfarsit. Am copt la foc mare bucatile de strudel pensulate cu albus, pana s-o rumenit foaia. Aluatul l-am brevetat deja, imi place mie sa fac altfel cam de fiecare data, dar la asta chiar n-am ce sa schimb. 






Ceva ce nu mai mancasem de mult, paine la cuptor frecata cu usturoi. Am uns-o cu unt in prealabil. Excelenta. 

6 comentarii: