vineri, 21 septembrie 2012

Jucarii

As vrea sa inteleg si eu diferenta dintre un iaurt bio si unul nebio. Ce ne facem daca iaurtul nu e bio, ce ne facem? Cum afecteaza asta reteta? Sau consumatorul. Am zis iaurt pentru ca nu mi-a venit altceva, am observat ca se poarta prin prajituri si altele. Intelege cineva ce e aia bio? O fi adevarat? 

In alta ordine de idei, mi-am facut niste atarnatoare pentru pentru cercei, cam cum am vazut pe net. Am primit niste rame foarte vechi, pe care le-am curatat si dichisit cum m-am priceput si cu ce am avut prin casa: o vopsea alba buna la orice, sfoara, sarma de cupru, niste cuie subtiri si niste jucarele, pe care le-am lipit pe una din rame. Pe cealalta vreau sa o pictez (cumva), numai sa-mi fac rost de culori. Pe langa ca-s simpatice, is si foarte practice, pentru ca am acces la majoritatea cerceilor si ii si port in felul asta, cam pe toti. Desigur, nu in acelasi timp. 





7 comentarii:

  1. Apai, io incep sa ma satur de povestile astea eco-bio-trilu-lilu ... daca citesti toate etichetele cu ingrediente ajngi sa nu mai mananci nimic. Pun eu rosii la borcan pentru la iarna, sa nu cumpar (asa multe) conserve cu acidu lor citric care numa din lamaie nu-i, dar parca pot sa stiu cat initium au inghitit roiile alea pana sa ajunga la mine? asa ca, prefera sa nu ma mai gandesc prea mult, deja stiu ca strica, si ce pot si-mi place, fac "de casa" ... fara sa cresc animale si sa cultiv grau :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Si-am uitat sa zic ca-s faine ramele, au am o structura de atarnat bijuterii dar altele decat cercei ,ar trebui sa iau niste masuri ....

    RăspundețiȘtergere
  3. chestia ii ca nu prea ai cum si de unde sa selectezi, zic eu. si asta cu bio mi se pare destul de ambigua. ma gandeam si eu sa cresc o vaca, cumva :)) io nu zic ca nu citesc etichetele, dar cum zici tu, destul de multe la fac si e mai bine asa, cel putin ca si gust :). cat despre rame, mie mi-s de folos, eu fiind o mare purtatoare-schimbatoare de cercei :)).

    RăspundețiȘtergere
  4. aaa, am preluat ideea si eu, e deja un model clasic asta cu rama, din ce-am vazut eu pe net :) dar repet, foarte practic.

    RăspundețiȘtergere
  5. La prima vedere eu zic ca asta bio e facut cu ingrediente provenite din agricultura biologica. Pentru mai multe detalii despre agricultura biologica, wikipedia ofera cateva lamuriri: http://fr.wikipedia.org/wiki/Agriculture_biologique - cu accent pe sectiunile: "Avantaje" si "Mituri". Oamenii incep sa cumpere mancare certificata a fi bio pentru ca o considera mai sanatoasa. Am observat si eu destule retete in care se specifica ingredientul x bio, lucru care mi s-a parut un pic enervant la inceput, dar apoi m-am linistit gandindu-ma ca nimeni nu are o intentie rea si cred ca pur si simplu se incearca o promovare a mancarii sanatoase.

    Revenind la diferentele bio vs. nebio pot sa-ti dau exemple de cateva produse la care se simte diferenta de gust: pui, nuci caju, migdale.

    RăspundețiȘtergere
  6. sigur ca am vrut sa fiu ironica, ti-ai dat seama, banui :)) mie mi se pare ca la noi e o fita, ca lumea se aliniaza la un trend, la o eticheta si cam atat, mi se pare snobism, mai ales cand afisezi in retete. nu vad de ce sa mentionezi, pana la urma e optiunea ta, te priveste, pe mine nu ma intereseaza daca e bio iaurtu' sau nu. mi se pare aiurea sa crezi ca mananci sanatos daca folosesti 1 ingredient bio si restul nebio. nu exista mancat sanatos, exista home made si restul, in opinia mea. nu cred ca cei cu precizarea in retete urmaresc sa educe publicul, sincer :)), cum nici nu cred ca au intentii nasoale, Doamne fereste :). eu, de ex, cand zic ca am primit pui de casa (o fi bio ala?:))) de la buna-mea, vreau sa ma laud un pic si sa arat ca-s bucuroasa :), nu sa indemn lumea sa nu mai consume pui din comert ;). promit ca ma documentez mai adanc, orisicum :).

    RăspundețiȘtergere