joi, 27 octombrie 2011

Tarta cu dovleac

Am cumparat zilele trecute niste dovleci micuti de la o doamna simpatica, unul avea coada taiata ca-l scapase pe jos si s-a rupt (coada, si anume), asa ca am zis sa nu-l mai tin in frigider si sa fac ceva cu el. Am facut niste tarte, mici, si briose. Am doua forme ceramice de tarta de la deja celebrul magazin de la Logoj, unde orice costa 3 lei sau 5 lei. Sunt produse de la http://www.schum.de in principal, gasesti tot felu' de chestii fainute. 

Am vrut sa incerc formele astea, care au diametrul de 14, 5, deci sunt mici, deci as mai avea nevoie. Sper sa mai gasesc cand ajung :). Aluatul l-am facut din 250 g faina, 130 g unt, 2 linguri de zahar, 1 lingurita de otet si un ou; l-am dat la frigider pentru juma' de ora. Dovleacul l-am dat pe razatoare, am avut 382 g de dovleac fara samburi. L-am pus pe foc cu o lingurita si jumatate de unt, 3 linguri de zahar, esenta de portocala, esenta de rom si zeama de lamaie. L-am lasat, amestecand din cand in cand, pana a disparut tot lichidul.

Am intins foile de aluat, am umplut tartele si la cuptor cu ele, la foc mediu, pana se rumenesc usor. Nu uitati sa intepati aluatul din loc in loc, inclusiv foaia de la baza. Cand sunt gata, le presarati (sau nu) cu zahar pudra. Eu am mai avut niste ganache de ieri si a mers chiar bine cu prajitura asta. 





Briosele sunt mai mult improvizate, sunt pseudobriose, deci nu am reteta. Am plecat de la aluatul de chec de aici, modificat in functie de ce am avut pe-acasa si mai ales de lenea de a merge sa cumpar ce trebuia. Sunt ok, numai bune dimineata la cafea. Ideea e ca daca va apucati de aluatul asta, sa nu modificati nimic la ingrediente, ca va iesi altceva. Si ar fi pacat. Sper, cat de curand, sa-l refac, fie ca va fi tot chec sau o baza pentru tort ori prajitura cu crema. 


5 comentarii:

  1. Foarte frumoase ambele chestiuni! Si imi pare rau acum, pentru prima data in viata, ca nu am treaba prin lugoj. Oare nu-si deschid cei cu magazinul vestit o filiala mica in Cluj ? Si mai tre sa zic una urata de tot, anume cum te invidiez ca apuci sa faci poze pe lumina. Dar las' ca vine ea sambata si daca-mi repara idiotii cuptorul pana atunci, o sa am si eu ce poza pe lumina! vreau tarta cu dovleaaaaac ... :((

    RăspundețiȘtergere
  2. imi pare rau pentru cuptorul tau, sper ca nu stai de prea mult fara el, poti sa faci o cura de fructe si legume :). asta de le Lugoj e un magazin micut de nici nu te astepti sa gasesti lucruri din astea, iar la cat costa sunt chiar ok. daca ajungi, e langa piata :). da, apuc lumina buna, dar ma si mut dupa ea, acum am o masuta pe care o car dupa mine pe la geam, sau pun farfuria pe pervaz pur si simplu. si la bec pot sa iasa poze macar decente, chiar si cu sapuniera, ca aici, de ex: http://mancarurisimple.blogspot.com/2010/08/salata-cu-somon-si-mango.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Ambele sunt super. Imi plac atat tarta cat si briosele. Astept de fiecare data cu mult drag postarile tale :-)

    Despre poze... ca de obicei: foarte frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc frumos, cu tartele ne impacam foarte bine :) tre' sa fac o marturisire, mie nu-mi plac briosele, asta e. n-am explicatie, o sa incerc sa fac mai des, poate-mi schimb parerea. o fi ciudatenie, nu stiu, o sa perseverez oricum :)

    RăspundețiȘtergere