luni, 31 octombrie 2011

Gateli de ieri

Ieri mi-am pregatit pranzul din vreme, dar am pranzit tarziu. Am facut friptura de porc, mamaliga si varza murata calita, ca de astea am avut chef. Am mai avut o bucata de spata, am grijit-o si am umplut-o cu amestec de ceapa tocata + ulei + boia + pasta de ardei + zeama de lamaie, am legat-o cu sfoara si am imbracat-o in ceapa. Ceapa ramasa am asezat-o in tava. Am turnat putin vin alb, ca din ala a mai fost si apa, cat sa acopere fundul tavii si am dat la cuptor, la temperatura mare, descoperita, pana s-a rumenit usor. Apoi am acoperit cu folie de aluminiu si am lasat sa se coaca la foc mediu. 

Varza am calit-o in untura de rata, cu boia si cimbru si atat. O bucurie, si varza, si untura. La magazinul de vis-a -vis de mine gasesc untura de rata si de gasca si jumari de porc si de gasca, excelente toate. Cum spuneam, bucurii de grasime, dar de incercat. Mamaliga e cum o stim, mi s-a parut mie ca ar merge bine cu varza si carnea. 



Am mai facut si merdenele, la fel ca week-end-ul trecut. De la Codruta. Data trecuta mi-a facut pofta Incepator in bucatarie si m-am apucat, bine am facut. Reteta Codrutei e foarte faina, nu se fac greu, desi poate asa pare. La impachetat mai buctez eu, nu au chiar forma de merdenea, dar nu ma plang, exersez. Faceti proba, o sa fiti incantati. Si mai e o chestie, daca faci intr-o zi, s-ar putea sa vrei neaparat sa le faci si-n ziua urmatoare, asa-s de misto. 

Cele de ieri, ma rog, doua din ele: 


Si de data trecuta. 

8 comentarii:

  1. Friptura arata demential si cred ca a avut un gust....salivez! :))
    Tu cand povestesti ce gatesti pare atat de simplu insa nu cred ca e :P
    Unde e magazinul asta de care zici?Gasesc si untura pt biscuiti :D

    RăspundețiȘtergere
  2. pai cu friptura chiar a fost simplu, si cu restul. mai mult de asteptat sa se gateasca. da, e si untura pt biscuiti, eu iau din aia facuta de Unicarm, ori de la magazinul lor sau de unde se mai gaseste. la Kaufland am vazut untura curata de porc, tot la kg, la raionul de carne proaspata. alimentara e pe gh. lazar, intersectia cu cetatii, btw :)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu ma servesc cu merdelene,is super.pup

    RăspundețiȘtergere
  4. wow, dar ce festin aici! friptura arata superb, la fel si merdenelele! ca sa nu mai zic ca mi-ai facut o pofta de varzaaa :))!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarah, sper sa le incerci, sunt chiar faine :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt sigura ca au fost foarte bune, atat friptura cat si merdenelele! Foarte frumoase toate postarile tale! Arata minunat!

    ”Festin micut”?! As spune: Ce festin!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. da, au fost bune, merdenelele cer repetitii dese :)

    RăspundețiȘtergere