vineri, 21 ianuarie 2011

Chifle cu branza si usturoi

Chifle nu am mai facut pana acum, erau pe lista de asteptare. Am tot cautat, m-am tot sucit, le vroiam cu lapte in orice caz, dar nu stiam ce varianta de aluat sa aleg. Pana la urma am folosit asa: 500 g faina tip 650, 250-260 ml lapte caldut, 50 g unt, un ou, un plic drojdie, cam 4 - 5 linguri cu varf de branza sarata de oaie, data pe razatoarea mica, in amestec cu 2 catei de usturoi rasi si ceva leustean uscat.

Am framantat faina cu untul rece, taiat cuburi, odata cernuta si bine amestecata cu drojdia. Am adaugat in mijlocul gramezii de faina o parte din lapte si oul, le-am batut usor cu furculita si-am inceput sa incorporez incet faina, turnand treptat lapte. Odata incorporata aproape toata faina, am adaugat si branza si-am continuat sa amestec. Mi-a mai cerut faina aluatul, branza fiind relativ umeda, dar nu foarte multa. Ii dam aluatului faina cata cere, nu in plus :), in functie de ce tip de branza folosim. Am obtinut un aluat destul de moale, dar elastic si nelipicios. Nu l-am framantat foarte mult, pana-n 10 minute, apoi l-am lasat la dospit o ora. 

Inainte:


 Dupa, desi nu-i poza prea relevanta:


Nu am mai framantat, l-am manevrat doar cat sa iasa aerul din el. Chiflele se formeaza usor, acum depinde cat le vreti de mari, eu le-am vrut mititele: se prinde bucata din aluat cat incape intre degetele unei maini, apoi se taie cu cutitul. Mie asa mi s-a parut cel mai usor. 


Se modeleaza bilute si se mai lasa 20 - 30 de minute in tava, la cald. Eu le-am pus pe hartie de copt, pensulata vag cu ulei. Le-am uns si cu putin lapte inainte de coacere.


Se lasa la cuptor pana-s frumos rumenite si se pensuleaza cu unt topit cat sunt calde.

Am obtinut chifle cu coaja subtire si crocanta, pufoase in interior, cu aroma de branza si usturoi. E indicat sa fie consumate calde :). 



 Azi e albinuta cu noi. Vor mai urma, pai de ce sa nu ne jucam ;).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu