duminică, 19 decembrie 2010

Trufe din ciocolata neagra

Eu sunt fan trufe. Nu sunt nu neaparat chocoholica, insa trufele nu le refuz defel. Am tot vazut retete, am zis sa-ncerc. Intr-un final (foarte fericit), dupa niste cautari si un semiesec cu alta reteta, am urmat reteta Isei, incercata si reusita de Violeta si Diamond, deci verificata. Am zis totusi sa injumatatesc cantitatile, ca cine stie :). Am folosit: 100 g ciocolata neagra, 25 ml frisca lichida si 25 g unt. Nu am mai pus zahar vanilat si ness, am pus doar o lingurita esenta de vanilie. Am topit initial ciocolata pe baie de aburi, am lasat sa se raceasca si am adaugat frisca, am pus din nou la baie de aburi si-am incorporat untul si esenta de vanilie. A rezultat o crema de ciocolata destul de consistenta, pe care am transferat-o intr-un bol si am dat-o la congelator, bolul invelit in folie de plastic. Dupa aproximativ o ora era deja bine intarita, insa manevrabila, chiar daca aparent un pic prea tare. Se ia din ciocolata cat incape intr-o lingurita si se modeleaza bile sau, ma rog, gogoloaie, nu-i esential sa aiba contur clar. Se dau prin cacao sau ce va place, nuci macinate, cocos, etc.

Au iesit incredibil de bune, cu textura catifelata si fina. Nu le-am mancat pe toate inca pentru ca ma abtin. Fara exagerare, sunt cadoul PERFECT pentru oricine, indiferent ca-l oferiti de sarbatori sau cu alta ocazie. Se fac extrem de usor si chiar merita.

Later edit: foarte important este insa ca ciocolata sa fie de calitate, la fel si tipul de cacao folosit. Eu am gasit din intamplare una de care-s foarte multumita, daca nu uit, fac o poza ambalajului la urmatoarele trufe :).






Nu le-am pus in frigider, oricum se vor manca repede, mai ales daca le impartiti :). Stau bine intr-o cutie de metal sau chiar borcan, pe hartie sau servetel, preferabil la loc mai racoros. La mine la etajul 10 nu prea ajunge caldura, asa ca pot sa fac trufe toata iarna :).

4 comentarii:

  1. Mi-ai facut pofta de trufe :) Cred ca sunt delicioase...

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) sunt, mai am o tura de facut maine :).

    RăspundețiȘtergere
  3. O intrebare: frisca se toarna asa lichida si la temperatura camerei sau trebuie batuta inainte sa fie ca frisca gata facuta? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. nu, se toarna asa cum e, lichida, la temp. camerei. eu am vazut la fetele care au mai facut reteta ca au pus toate ingredientele impreuna (in acelasi timp) pe baie de aburi, eu nu am facut asa ca nu stiam exact ce va iesi si am urmat indicatiile de pe alt blog, cu cantitatile de mai sus :), dar clar poti sa le pui la un loc, daca te grabesti. ciocolata neagra se intareste destul de repede, daca o dai la congelator, zic sa verifici cam dupa 30 - 40 de minute. la frigider nu stiu cat ii ia sa devina manevrabila. am vazut si retete fara unt, am vazut la tv intr-o emisiune alta varianta: se incalzeste frisca lichida - se aduce pana la punctul de fierbere, dar NU se lasa sa clocoteasca si apoi se pun bucatelele de cioco si se tot amesteca pana obtii crema. zicea tipa aia ca proportia de frisca ar fi cam 1/2 din cantitatea de ciocolata. sper sa ai rabdare sa citesti pana la capat comentariul :) si sper sa-ti iasa.

    RăspundețiȘtergere