vineri, 17 decembrie 2010

Mancare de linte cu carne de porc

Eu nu stiu de ce majoritatea nu se-mpaca cu lintea. Profa noastra de italiana din facultate ne-o tot lauda, eu la vremea aceea nici nu prea stiam ce-i, datorita ei a aparut in oalele mele si-n meniu. O vreme am tot testat-o, dar nu m-a convins. Acuma e clar ca nu scoteam eu cine stie ce din ea pe-atunci, dar na, ma straduiam. Insa acum mi se pare destul de versatila, ar trebui sa ne gandim mai des la dansa si (la cum) s-o si consumam, bineinteles :). 

Am facut o mancare cu linte si carne de porc, plus ceva afumatura pentru aroma. Am folosit linte verde, cotlet de porc, afumatura, ceapa alba si rosie, morcovi, radacina de patrunjel, usturoi, frunze de patrunjel, suc de rosii si vin alb. Am pus carnea taiata bucati la rumenit, dupa ce si-a schimbat culoarea si a lasat zeama am pus afumatura, apoi ceapa si radacinoasele tocate. Am tocat si cozile de la verdeata si le-am dat drumul in oala, ca era prea fresh patrunjelul ca sa nu-l folosec pe tot; am turnat putin vin si suc de rosii, fara sa inec carnea si legumele. Evident ca se poate condimenta dupa preferinta, eu sare am pus foarte putina ca era afumatura sarata, in rest, piper si boia. Am lasat sa fiarba incet (cu capac) pana s-au inmuat si carnea si legumele. Am adaugat lintea prefiarta, usturoiul, am mai completat cu putina apa; am acoperit cu rondele subtirele de ceapa rosie, presarata cu boia si stropita cu ulei. A stat la cuptor pana s-a bronzat ceapa, dupa cum se vede :). 

A rezultat o mancare chiar misto, dulce acrisoara, revin (din nou!) redundant cu ceapa mea coapta, sper sa nu mi se acreasca de ea ever. Chestia asta cu rondelele de ceapa peste mancarea de dat la cuptor o s-o mai fac, ca-i de bine ;). 

P.S. Si da, imi luai niste jucarii noi si le adunai si pe cele vechi intr-un cos de plastic roz, ca sa am ce poza :).






2 comentarii:

  1. Ce bine arata :-) Un festin de arome si culori. Am pregatit si eu cu ceva vreme in urma carne de pui la cuptor cu rondele de ceapa deasupra si mi-a placut foarte mult (intr-adevar, rondelele de ceapa la cuptor sunt delicioase). Sunt pro linte asa incat sunt sigura ca mancarea a fost foarte buna. Pozele sunt super. Iti doresc spor in tot ceea ce faci si zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  2. buna mancarea, indeed, iar de ceapa nu ma las :))! nu-i nici o filosofie cu ea, ii doar foarte buna :). am vazut puiul, foarte fain arata :).

    RăspundețiȘtergere