joi, 2 decembrie 2010

Ciorba de cocos cu varza murata

Am tot felul de oratanii de casa in congelator. Stiu doar care e curcanul, restul le descopar odata decongelate :). Nu pentru ca sunt ignoranta sau ceva, ci pentru ca nu le am de la sursa directa/crescatoare :). In orice caz, provenienta e 100% safe, asa ca eu ma bucur tare de pasarile astea. Sper sa fie si-o rata sau vreo gasca pe-acolo, nu stiu, vedem :). 

Pe asta din ciorba l-am declarat cocos, dupa o scurta consultare cu colegul. Am purces la ciorba asta pentru ca sunt fan varza murata in mancare, cum face bunica-mea la taiatul porcului, de exemplu. Un fel de zeama groasa cu carne proaspata si muuulta varza murata. O mancare grasuta, ce-i drept, pe care-mi place s-o mananc cu turta de malai. Tot de la buna :). 

Sa nu deviez prea mult insa: am folosit un piept carnos de cocos si niste aripi zdravene, zarzavatul pentru fiert supa (ceapa, morcov, patrunjel, pe care eu le scot cand sunt fierte, nu le mai maruntesc pentru a le pune la loc in supa); am calit separat o ceapa, un morcov si o radacina de patrunjel, tocate marunt. Peste ele am adaugat varza murata taiata fasii, am piperat si condimentat cu boia din belsug. Am lasat pe foc pana s-au inmuiat.

Carnea fiarta am dat-o jos de pe piept, aripile le-am lasat intregi. Am strecurat supa si-am pus legumele calite + varza + carnea la loc in supa, am lasat pe foc mic pana au fiert legumele complet. La final am pus 2 catei de usturoi dati pe razatoarea mica si leustean uscat. Are o aroma tare faina zeama asta, asa, de inceput de iarna. E prima data cand o fac, ideea e ca-i chiar buna, o mananca si colegul :). 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu