marți, 7 decembrie 2010

Biscuiti cu nuci si cacao

Sunt primii biscuiti din seria asta de sarbatori, sper sa fac cat mai multe feluri, sanatosi sa fim :). Deocamdata mai caut retete, desi in principiu m-am cam hotarat. Mi-a placut reteta ca e cu nuci, da foarte bine nuca intr-un astfel de aluat. Se fac usor si repede si sunt destul de economici, zic eu. Mi-au iesit doua tavi. La cacao as renunta data viitoare, iar in loc de nuci as pune fistic.

Avem nevoie de :
- 200 g unt
- 200 g faina
- 100 g zahar pudra
- 100 g nuci macinate
- o lingura rom (eu am pus esenta de vanilie)
- o lingura coaja rasa de lamaie (nu am pus de data asta)
- 3 linguri cacao

Se amesteca toate ingredientele si se framanta un aluat fraged, se inveleste in folie de plastic si se da la frigider 30 de minute. Se intinde aluatul in foaie potrivit de subtire si se decupeaza forme dupa preferinta. Eu l-am impartit in doua odata scos din frigider, nu incap toate in tava mare de aragaz, se coc in doua ture. Se lasa la copt 15-20 de minute (pe hartie de copt), la cuptorul preincalzit la 170-180 grade. Sunt niste biscuiti fragezi-crocanti, if you know what I mean, de pastrat in recipiente inchise ermetic. Merg bine cu un gem acrisor, de caise am avut eu, sau simpli. Ar mai merge cu glazura de ciocolata alba sau o crema pe baza de mascarpone sau unt. 


2 comentarii: