joi, 4 noiembrie 2010

Tarta cu dovleac

Am repetat tarta de duminica trecuta ca ne-a placut, atunci n-am mai apucat s-o descriu pe blog. E super easy. Am facut un aluat din 300 g faina, 150 g unt de la frigider, 80 ml apa rece, 50 g zahar si-un praf de sare. Se pun  toate ingredientele intr-un bol larg si se framanta un aluat elastic, se lasa aluatul la frigi 30 de minute, invelit in folie de plastic. 

Dovleacul l-am taiat in cubulete mici, a avut 1 kg si 200 g. Am pus zahar intr-o oala cat sa acopere uniform fundul oalei, dupa ochi si dupa intuitia gustului :). Odata ce-a devenit auriu, am pus bucatile de dovleac si unt, tot dupa ochi, sa fi fost vreo 50-70 de g de unt, plus 2 bete de scortisoara. Am lasat sa fiarba la foc mic, amestecand constant pana a scazut lichidul si s-a inmuiat bine dovleacul. Nu am lasat sa devina pasta in orice caz.

Am intins aluatul,  l-am plasat frumos in tava unsa cu unt si tapetata cu faina, am pus o hartie de copt deasupra si boabe de fasole pe toata suprafata hartiei si-am dat la cuptor cam 10 minute. Am scos din cuptor, am intins uniform dovleacul si din aluatul ramas am decupat clasicele panglici de suprapus pe tarta; am mai facut si-o floricica, colegul a zis ca-i urat si-am stricat tot :)). Am dat din nou la cuptor si-am lasat pana a devenit blatul crocant, ca asa ne place :). Faza buna ii ca nu ma mai sperie aluaturile, incep sa le inteleg. Deci sa modelam bine, zic:). A, si de fapt treaba importanta o face aragazul nou si surprinzator de docil si inteligent. 


Am avut rabdare si pentru putin decor :). Si lumina faina. 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu