miercuri, 3 noiembrie 2010

Sarmale cu carne - primele :)

Deci despre sarmale :). Eu nu fac sarmale, well, pana acum n-am facut. Pot zice ca nu stiu sa fac sarmale. A fost o tentativa acum multi ani, cu ceva pseudoumplutura cumparata de-a gata, s-au imprastiat in oala, in fine ... O incercare irelevanta si nereusita. 

Am tot vrut de mult sa incerc, mi se parea ca nu-mi pot gasi rabdarea pentru treaba asta. Pai nu-i chiar asa imposibil, dimpotriva, e relativ relaxant. E clar ca nu ma stiu inca la manevrat, dar ma stradui. Am mancat o data niste sarmale moldovenesti, la un "agrichef" la fostul job, adica mici-micute, din alea pe care le poti inghiti fara numar, una dupa alta, THE sarmale. Pot zice ca si ale mele au semanat un pic la gust:). 

Deci pentru umplutura: 1/2 kg carne macinata de porc, 2 cepe marisoare, 1 ardei kapia mic (de la mine), cam 3/4 ceasca orez, ceva slanina taiata fin, patrunjel verde si leustean uscat, astea fiind singurele ierburi tolerate si de coleg :).

Am calit ceapa, odata devenita sticolasa am adaugat orezul, le-am lasat impreuna (amestecand) pana a devenit si orezul transparent, am stins cu ceva bulion si am adaugat carnea. Sa nu uit, inainte sa ma apuc de pregatit varza, am condimetat carnea cu sare-piper-boia, am amestecat cu ardeiul tocat foarte marunt si parte din verdeata, a stat asa cam juma' de ora, daca nu mai mult. Mi-am adus aminte si de slanina, am pus-o in oala si am lasat sa fiarba toate pana s-a evaporat zeama, am potrivit de gust. Trec peste partea cu umplutul, ca-s tare stangace in etapa asta de-nceput :). Am asezat sarmalele pe pat de varza tocata, deasupra alt strat de varza, felii de slanina, crengute de leustean, am pus la fiert. Nu le-am numarat, nu stiu cate au fost, colegul a mancat vreo 5 din prima, adevaru-i ca nu le-am facut mari. A zis ca-s "puternice" :). A contat la gust ceapa, care poate-i aparent prea multa, dar eu zic ca nu-i, ardeiul - puteam pune si mai mult, leusteanul le-a aromatizat chiar fain, iar boiaua de casa e pur si simplu altceva.



2 comentarii:

  1. Felicitari! Este foarte frumos blogg-ul tau! Gatesti foarte bine si ai realizat fotografii deosebit de frumoase! Iti doresc in continuare spor in bucatarie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, multumesc :)!Si eu tot incepatoare sint, dar imi place sa gatesc. Spor la gatit si tie!

    RăspundețiȘtergere