marți, 23 noiembrie 2010

Pui de casa cu cartofi, praz si ardei, la cuptor

Ma tot minunez de diferenta de gust dintre cele doua oratanii, adica e asa dezamagitoare carnea puiului care nu stie ce-i aia curte/gradina. Mno, asta e, ce bine ca mai am acces la pui de casa now and then. Asta a fost de fapt un cocos tanar, mai fraged decat ma asteptam. Am zis sa fac ceva usor, nici prea zemos, dar nici uscat. 

Am procedat ca de obicei. Am fiert initial carnea pentu supa, cu legumele de rigoare si apoi am impartit-o: carnea de pe piept si spate la supa, pulpele si aripile la mancarea asta. In paralel am pregatit legumele: 2 ardei mari rosii, un praz de la supermarket, deci bine crescut :), o ceapa mare, 5 cartofi mai micuti; ardeiul si prazul taiate bucati mari, ceapa si ea tocata marisor, cartofii taiati in cuburi potrivite. A, si doi morcovi mici, feliati si ei, plus 5 catei de usturoi lasati intregi. 

Am calit legumele, mai intai am pus ceapa si morcovul, apoi prazul si ardeii, apoi cartofii. Am adaugat peste 3 polonice de supa si am lasat legumele pe foc cat sa se inmoaie. Am condimentat cu sare-piper-boia, nu ma dezmint :). Le-am transferat  intr-o tava impreuna cu carnea, am turnat o canita de vin si-am pus si cateii de usturoi, am acoperit cu folie de aluminiu si-am dat la cuptor; am descoperit tava spre final, am pus si cateva lingurite de unt; am mai lasat cat sa scada putin lichidul, am presarat marar proaspat si gata. Poate fii si o mancare de post foarte gustoasa daca eliminati ingredientele de dulce. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu