sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Apple&pear crumble

In sfarsit am reusit si eu sa fac un crumble, de parca ar fi fost nu stiu ce bataie de cap. Motivul e ca nu fac prajituri zilnic sau foarte des, de obicei in weekenduri si rar in timpul saptamanii.

Am combinat mere cu pere, ca aveam din ambele. Doua mere mari, nu stiu soiul si doua pere Nashi, din alea cu coaja galbena si miezul tare; pere-mere la zic eu, ca asa mi se par. La reteta este cu fructe de padure, eu nu sunt mare fan.

Reteta originala:

Pentru aluat:

- 50 g faina
- 1 lingura migdale tocate + 1 lingura arahide tocate (in loc de astea am pus nuci macinate)
- 50 g unt
- 40 g zahar brun (nu am avut, am pus zahar pudra)
- un praf de scortisoara (nu am avut macinata)
- un praf de sare

- 600 g fructe (de padure sau ce se doreste/gaseste)
- 4 linguri lichior (nu am folosit, ca practic am uitat :) )
- 1 lingura zahar vanilat (nu am avut)
- 1 varf de cutit coaja de lamaie rasa

Deci am procedat dupa posibilitati si-am simplificat toata chestia. Am taiat fructele cubulete si le-am innabusit cu niste sos caramel pe care-l facusem cu o zi inainte, coaja de lamaie si un baton de scortisoara. Odata scazut lichidul, le-am asezat uniform pe fundul vasului de dat la cuptor. Aluatul sfaramicios l-am framantat repede cu mainile clatite cu apa rece din faina, unt rece taiat cuburi, nuci macinate, zahar si praful de sare, l-am pus peste mere si-am dat la cuptor. La reteta zice si de scortisoara, dar eu nu am avut macinata si am aromatizat doar fructele. Se lasa la cuptor pana-i usor rumen aluatul. Am batut repede si niste frisca si-au mers excelent impreuna. E un tip de aluat care nu are cum sa nu placa. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu