luni, 12 iulie 2010

Tocana din carne de porc

O tocana cu foarte putine ingrediente, dar extrem de buna! Am folosit: pulpa de porc - aprox 1 kg, ceapa - vreo 6 mici si medii, 2 ardei rosii mari, usturoi, pasta de rosii, vin rosu si putina verdeata. 

Am taiat carnea in bucati nici mici, nici mari. Am fainat-o si am pus-o la rumenit in uleiul incins, bucata cu bucata. Dupa ce s-a rumenit pe toate partile, am scos-o si am pus-o de-o parte la cald. Carnea va lasa urme in oala, dar e in regula, ca au rostul lor :) - se va forma la final un sos cremos daca mai scratch - uiti fundul oalei cu lingura de lemn in timp ce amestecati - asa ca le toleram; eu am facut mancarea asta intr-o oala solida, cu fund gros, antiaderenta. Adaugam apoi ardeii taiati in bucati mari, ii calim  vreo 2 -3 minute numai, ii scoatem. In locul lor vine ceapa tocata si usturoiul - am pus 2 catei tocati marunt, calim pana la transparenta si apoi adaugam bucatile de carne. Turnam cam 1/2 cana de vin rosu bunut :), lasam sa se evapore si punem pasta de rosii, vreo 4 - 5 linguri. Turnam apoi supa de legume sau apa cat sa copere si lasam la fiert, la foc mic, vreo ora si ceva. Adaugam apoi ardeii si continuam fierberea aprox. 20 de minute. La sfarsit am pus si un cub de unt. Condimentam cum ne place :), eu am pus doar sare, piper si boia, am presarat si ceva verdeata. Am papat cu mamaliga :). Am facut tocana asta pentru ca mi-a facut o mare pofta tocana de miel a lui Giorgio Locatelli, la momentul oportun va veni randul celei cu miel :).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu