duminică, 25 iulie 2010

Melanzane in carrozza

Adica un soi de sandwich pané din felii de vanata si mozzarella :), se pare ca la origine sunt napoletane. Nu stiu exact cum le-am zice noi in romaneste, dictionarul nu mi-a spus nimic concret, decat ca italienii mai mananca si mozzarella in carrozza, asta fiind un sandwich pané pe bune (adica cu paine), care s-ar traduce prin crochete (de mozzarella si paine). Deci nimic in trasura sau caruta sau altceva:). Pe net am vazut diverse variante (acuma, drept sa zic, n-am cercetat foarte mult), insa cea mai des intalnita se pare ca e cea pe care am ales s-o fac si eu. Adica more or less, ca-i lipseste o frunza de busuioc. Gasesc io pana la urma un italian care sa stie, ca mi-a ramas curiozitatea. 

Faceti-le daca vreti sa nu mancati vinete pané simple. Conform retetei originale (sper :)!), trebuie vinete si mozzarella, faina, oua si pesmet pentru pané, sare, piper, frunze proaspete de busuioc. Se taie vinetele in felii rotunde, groase cam de juma' de centimetru, se lasa la scurs cu sare. Se prajesc usor in putin ulei, eu zic ca se pot si grilla la fel de bine, le punem pe servetele sa fie absorbit uleiul. Feliile de mozzarella le avem deja pregatite, e bine sa fie mai mici decat felia de vanata. Dam feliile de vanta prin faina si punem intre ele felia de branza, apoi inmuiem sandwich-ul format in ou si il acoperim bine de tot cu pesmet, inclusiv marginile, astfel incat sa ne asiguram ca la frigere nu da branza pe afara. Le frigem in ulei incins. Mie mi-or placut, as mai fi pus si putina branza sarata, usturoi, si poate ceva sunca sau carnat bun. Ca sa fie mai complete :). Se pot face si in cuptor, eu am preferat sa stau cu nasu-n tigai azi. Asa post lung nu cred sa fi scris pana acuma. Atata-i tot :P.  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu