miercuri, 7 iulie 2010

Mancare de fasole verde

Asta e unul din felurile mele favorite de mancare, pentru ca-mi place mult fasolea verde proaspata. Bunica mea facea o zeama de fasole cu lapte pe care o fac si eu, dar prefer varianta mai light, adica fara rantas si cantitate mare de afumatura :). 

Fasolea asta se face repede si se manaca si mai de repede. Am folosit cam jumatate de kg de fasole, 3 cepe nu foarte mari, 2 morcovi, vreo 3 radacini de patrunjel foarte tinere si trei catei de usturoi. Am dat morcovii si radacina de patrunjel pe razatoarea mica, am tocat ceapa si un catel de usturoi si le-am pus la calit cu boia. Am adaugat fasolea si am turnat apa cat sa acopere, am lasat sa fiarba in voie la foc mic, amestecand din cand in cand. La final am adaugat un cub de unt si vreo patru linguri de smantana grasa, foarte bine diluata cu lichidul din mancare. Am mai pus doi catei de usturoi dati pe razatoare. Am condimentat cu Vegeta, piper si boia, am presarat verdeata, si gata fasolea. Mie imi place foarte mult sosul care se formeaza, usor zemos, nici gros, nici subtire. Bineinteles ca se poate pune apa in functie de consistenta pe care doriti s-o obtineti.

L.E. De precizat ca la Vegeta am renuntat de cativa ani. Atat. :)



  

4 comentarii:

  1. Am incercat de mai multe ori reteta aceasta, este foarte buna! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna!
    Am o intrebare: cand se pun morcovii si patrunjelul razuiti in mancare ? si cam cat inseamna un "cub de unt"?(ma refer la gramaj)
    Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se pun cu ceapa, la inceput. se calesc toate impreuna, cat sa se inmoaie un pic, ca oricum fierb dupa aceea. nu stiu sa va spun exact gramajul, 1 lingurita, doua zic ca e suficient. cu placere :).

      Ștergere