joi, 10 iunie 2010

Pui de casa la cuptor cu legume

O modalitate foarte gustoasa de a gati puiul de casa, a carui carne si gust nu au nici o legatura cu ce gasim in comert. Am taiat pe lung morcovii si patrunjelul, ceapa am taiat-o in bucati mari; am pus ulei in tava, am asezat legumele si ceva cimbru, am condimentat cu sare, piper si boia iute. Le-am dat la cuptor, la foc mare, sa se rumeneasca; le-am intors de cateva ori.

Dupa ce s-au rumenit, am asezat puiul (deja fiert) peste legume si am pus supa de pui, cam trei polonice si aprox. o cana de vin alb. Am adaugat si unt. Am lasat la cuptor cu folie deasupra - nu e cazul sa se rumeneasca puiul - pana a scazut lichidul si s-a format un sos aromat. Mie mi-a placut tare mult, in mod sigur repet la urmatorul pui.



A fost consumat in mod barbar, fara cutit si furculita, cu pita inmuiata in sos, cu si fara smantana :).



4 comentarii:

  1. Reteta asta e foarte buna,daca mai ai retete asa de simple mi le poti trimite pe id de messenger spulberytza_04@yahoo.com.Sincera sa fiu nu mai stiu ce sa gatesc,mai intreb prietenii si in special pe bunica mea,ea mai face specialitati,Cristina,Ploiesti

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Cristina, e bun puiul de casa, gasesti pe blog si alte chestii simple :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Puiul de tara are o grasime (puiul, putina, gaina, mai multa) care are un gust deosebit de bun si sincer, este pacat sa il fierbi si apoi sa il pui la cuptor, isi pierde tot gustul. Cu supa adaugata, intr-adevar, remediezi un pic situatia. Dar eu tot nu sunt de acord cu fiertul puiului inainte de a fi pus la cuptor.

    RăspundețiȘtergere
  4. nu-si pierde gustul, nu-i nici un bai. de regula, il fierb intreg din motive practice, adica pentru supa. e o metoda asta cu fiert, apoi pus la cuptor, sigur ca poti sa nu fi de acord cu ea, doar gatim cum ne place, incercam, etc. asa-i la bucatarie :). un clocot tot i-as da oricarei oratanii de tara, inainte sa dau la cuptor, sa mai iasa sangele, sa grabesc coacerea, d-astea.

    RăspundețiȘtergere