duminică, 6 iunie 2010

Macaroane gratinate, cu spanac, loboda si ciuperci

Asta e o reteta adaptata la ce am dorit eu sa combin si sa mananc, e o mancare consistenta care i-a placut mai ales colegului, desi el nu iubeste pastele deloc :). Avem nevoie de:
- paste, in principiu la alegere, eu am folosit din acelea in forma de scoici ca sa le umple branza;
- spanac, loboda, ciuperci, ardei rosu, ceapa si usturoi verde, 2 -3 cartofi, frunze de partunjel
In ce priveste branzeturile, am folosit feta si o crema de branza cu smatana de la Cremont, merg la fel de bine cu branza de vaci insa; pentru gratinat, cascaval. Am mai pus niste costita afumata, ca sa fie si ceva carnita :).


Calim in putin ulei de masline costita, ceapa, usturoiul si ardeiul, apoi adaugam ciupercile si lasam pe foc pana se evapora apa; transferam amestecul intr-un castron si lasam la racit. Apoi calim in unt + un catel de usturoi zdrobit spanacul si loboda, cat sa se inmoaie. Eu am preferat sa nu le toc in prealabil. Dupa ce s-au racit, se amesteca cu crema de branza.

Incepem sa cladim in tava ingredientele, dupa ce am uns-o cu unt: un strat de cartofi taiati rondele, un strat de sapanac si loboda, branza feta (nu in exces, ca e destul de sarata), apoi amestecul de ciuperci, costita, ceapa usturoi si ardei. Presaram verdeata. Ultimul strat e cel de paste, peste care punem feta si presaram cascaval ras. Se dau la cuptor pentru aprox. 20 - 25 de minute, ultimele 5 la foc mare, ca sa se rumeneasca.


 Acuma, la tipul asta de mancare se face acel amestec din smantana si oua de turnat peste, insa unii din noi nu consuma oua sub nici o forma datorita unor traume culinaro-oripilante din copilarie, asa ca le ingnoram cat putem ;). Drept sa spun, nu a fost chiar cum ma asteptam mancarea asta, au fost totusi prea multe ingrediente pentru mine la un loc. Ca pana la urma mie imi plac mancarurile simple.

2 comentarii: